A vers teológiai szempontból való elemzése során érdemes figyelembe venni a következő nézőpontokat: bibliatudomány, patrisztika és skolasztika.
Bibliai szempontból a vers azt a témát boncolgatja, hogy bár az életben törekedhetünk a biztos sikerre és a bűntől való távolságra, végül mindannyiunk élménye az elkerülhetetlen halál. A versben a "hajóra szállás" szimbolizálja az elköltözést vagy a halált, amely minden ember végzetes utazása a földi életből a halálba. Ez a gondolat bibliai szövegekben is megjelenik, például az Ószövetségben Salamon könyvében, amikor azt mondja: "Mindnyájan ugyanoda megyünk, a porba."
A patrisztika nézőpontjából a vers a bűnbánatról és a megtisztulásról is szól. A szerző arról beszél, hogy "hiába főtt a jó ebéd" és "nem hozok a pincéből szenet", ami a bűnbánat elmulasztására utal. A patrisztikus gondolkodásban a megtérés és a bűnbocsánat fontos elemei vannak, és ezek nélkül az ember nem kaphatja meg a végső üdvösséget.
A skolasztikus nézőpontból a vers a végső ítéletről és az emberi cselekedetek következményeiről beszél. A rendőr elgondolkodik a csillagos égről és arról, hogy senki sem kószál az utcán. Ez a gondolat az isteni ítélkezésre utalhat, hogy a végső elmélkedés végén mindenkit számon fognak kérni tettei alapján. Ebben a kontextusban a vers arra ösztönöz, hogy az ember cselekedjen az élete során, mert ezek határozzák meg az üdvösségét a végső ítéletkor.
A versben megjelenő "annyira szerette/kedvesét eme,/hogy hajóra szállt s az/elsüllyedt vele" sorok az isteni szeretetet és áldozatot is jelképezhetik. Az Újszövetségben Jézus Krisztus azért jött a világra, hogy az emberekért meghaljon, és ezzel az áldozattal mentse meg őket a bűntől.
Összességében a vers teológiai szempontból a halál elkerülhetetlenségét, a bűnbánat és megtérés szükségességét, valamint az emberi cselekedetek és a végső ítélet kapcsolatát boncolgatja. A fent említett nézőpontok, bibliatudomány, patrisztika és skolasztika segítenek megérteni a vers mélyebb jelentését és üzenetét.